نحوه استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه اکووکس Akuvox

نحوه استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه اکووکس Akuvox

نحوه استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه اکووکس Akuvox

برنامه SmartPlus یک برنامه تلفن همراه است که با سرویس مخابره داخل ابری Akuvox و محصولات اینترکام هوشمند کار می کند. این برنامه به ساکنان اجازه می دهد تا بازدیدکنندگان به درب منزل یا ساختمان را ببینند و با آنها صحبت کنند، در را باز کنند، ورودی های ساختمان را نظارت کنند و یا کلیدهای مجازی (virtual keys) را از تلفن های هوشمند خود صادر کنند.

درصفحه اول شما درسمت چپ بالا یک پیام خوش آمد و در زیر اون اسم خودتون رو مشاهده میکنید.

در سمت راست بالا هم یک بخش هست که قسمت نوتیفیکیشن‌های برنامه هست و در پایین اون یک گزینه به اسم Temp Key که برای ساخت QR Code یک بار یا چند بار مصرف استفاده میشه.

در پایین لیست دیوایس‌های خودتون رو مشاهده میکنید که باید آیکون‌ها روشن و چند رنگ باشند اگر آیکون‌ها خاموش بود باید برسی کنید ببنید که دیوایس‌ها به اینترنت متصل هستند یا نه یا مثل عکس رو به رو دو دایره رنگی در سمت چپ بالا برنامه مشاهده کردید اینترنت شما مشکل داره و احتمالا باید از vpn استفاده کنید.

خوب دیوایس‌ها در این برنامه به دو دسته تقسیم میشن Indoor monitor و Doorphone‌ها.

برای Doorphone‌ها شما 3 تا گزینه دارید که میتونید از آنها استفاده کنید.

 

  1. Open Door با زدن این گزینه شما میتونید رله های دیوایس رو کنترل کنید یعنی درب‌هایی که به دیوایس وصل هست رو باز کنید.

و بعد از زدن این گزینه شما انتخاب میکنید که کدوم درب رو باز کنید مثل عکس زیر:

 2. Call با زدن این گزینه شما با دیوایس مورد نظر تماس میگیرید و وارد صفحه تماس می‌شوید. (که جلوتر این صفحه رو توضیح میدم)

 3. Monitor با زدن این گزینه شما وارد صفحه مانیتور میشوید که میتوانید دوربین پنل را مشاهده کنید و در صورت تنظیم بودن صدا محیط آن محل را بشنوید ولی صدای شما در دیوایس پخش نمی شود (یک ارتباط یک طرفه است)

توی این صفحه با زدن گزینه Open Door میتونید درب‌های مورد نیاز رو از این جا هم باز کنید. و با گزینه Capture از صفحه تصویر حال حاضر عکس بگیرید که در همین اپلیکیشن ذخیره میشه. با گزینه Cancel مانیتور را کنسل میکنید و به صفحه اصلی بر میگردید.

با زدن گزینه Call میتونید با دیوایس تماس بگیرید.

در صفحه مکالمه شما تصویر دوربین پل رو مشاهده میکنید و در سمت راست بالا تصویر خودتون رو میبینید که برای طرف مقابل قابل مشاهده است که فقط روی Indoormonitor مانیتور ها تصویر شما نمایش داده می شود.

  1. Open Door با این گزینه مثل بقیه جا های دیگه میتونید درب رو باز کنید.
  2. Hang Up با این گزیزنه میتونید تماس رو قطع کنید.
  3. Mute با این گزینه صدای خودتون رو قطع میکنید و دیگه صدای شما به پنل ارسال نمیشه.

 برای IndoorMonitor هم شما دو گزینه دارید یکی برای تماس گرفتن و دیگری برای کنترل کردن حالت Arming پنل.

در صفحه Activities شما چند قسمت دارید.

قسمت اول DoorLogs که اطلاعات باز شدن درب ها را به شما می‌دهد که هرکدام در چه زمانی و با چه روشی باز شده‌اند مثلا با کد یا فیس و یا .... .

این اطلاعات همراه با عکس همان لحظه در کلود ذخیره می‌شود.

در قسمت بعدی یعنی Call History شما تاریخچه یا همون گزارشات تماس های دیوایس هارو مشاهده میکنید که چه دیوایسی یا چه اکانتی (هم اکانت خودتون هم Family member ‌ها) با چه دیوایسی یا اکانتی تماس گرفته و تماس در چه تاریخی و زمانی بوده و آیا تماس پاسخ داده شده یا خیر.

در قسمت CaptureLogs  عکس‌هایی که با دکمهCapture در نرم افزار در پنل‌ها گرفته می‌شود در این قسمت با ذکر زمان و تاریخ ذخیره می شود

 در قسمت Motion Logs اگر در ِDoorphone  ها گزینه Motion را  فعال کردید در این قسمت گزارشات موشن شما با عکس و تاریخ و زمان دقیق ذخیره می شود.

1.گزینه Authorization که برای تنظیمات انواع روش های باز کردن درب هایی که توسط دیوایس های شما کنترل می شوند .

مثل QR Code و فیس و بلوتوث و ...... .

2.تنظیمات Family Member که تنظیمات اکانت های اعضای خانواده شما هست و میتوانید تا 3 اکانت ساخته و تنظیم کنید.( برای هر اکانت یک ایمیل نیاز هست)

3. گزارش الارم های سیستم Arming  هست که میتوانید روی پنل های IndoorMonitor  تنظیم و استفاده کنید.

4.تنظیمات مدل تماس شما است که مثلا وقتی با پنل داخلی شما تماس گرفته شد اکانت کلود که همود گوشی شما هست به همراه پنل داخلی یا به عنوان بک اپ بعد از یک تایمی بعد پنل داخلی زنگ بخوره.

 

5.تنظیمات نوتیفیکشن اپلیکیشن هست که وقتی داخل برنامه نیستید یا صفحه گوشی قفل هست تماس ها یا الارم های مربوط به برنامه به صورت pop up  روی گوشی شما ظاهر بشه (پیشنها میشه از این گزینه استفاده کنید)

 

6.تنظیمات Advanced  که شامل تنظیمات نویز کنسلینگ و کش برنامه و خروجی گرفتن از تمامی گزارشات و کیفیت ویدیو هست.

7. راهنما و سوالات پرتکرار مربوت به برنامه  و فیدبک برنامه .

8.شرایط و مقرارات مربوط به استفاده از برنامه.

9.اطلاعات مربوط به برنامه مثل ورژن برنامه و چک کردن اپدیت بودن برنامه و اپدیت کردن آن.

و در اخر گزینه Log Out که برای خروج از اکانت استفاده میشود.

امیدوارم این اطلاعات برای استفاده از برنامه و حتی تصمیم خرید اکانت کلود به دردشما خورده باشه .

نظرات بازدیدکنندگان