آینده خانه های هوشمند

آینده خانه های هوشمند

آینده خانه های هوشمند به چه صورت خواهد بود؟ با فناوری های جدید در آینده، خانه های هوشمند در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند. چه برنامه هایی وجود دارد و یک خانه هوشمند در آینده چگونه خواهد بود؟

مقدمه

امروزه اکثر مردم با مفهوم "هوشمند" شدن اشیاء آشنا هستند. این اصطلاح مربوط به اینترنت اشیا است. این فناوری به اشیا این امکان را می دهد که به طریقی به اینترنت متصل شوند، بنابراین آن شی "هوشمند" می شود. این پیشرفت می تواند شامل ماشین، ساعت، عینک شما تا تمامی لوازم خانه شما باشد. در این مقاله، ما در مورد "خانه های هوشمند" صحبت خواهیم کرد.

 

آنچه در این مطلب مطالعه خواهید نمود:

 

آینده خانه های هوشمند

خانه های هوشمند چیست؟

در این مقاله، ما از تعریف زیر در مورد خانه هوشمند استفاده خواهیم کرد: انجام یکسری تنظیمات مناسب برای خانه که در آن می توان وسایل و دستگاهها را از راه دور و از هرجای دنیا با استفاده از تلفن همراه یا سایر دستگاه های تحت شبکه (مانند لپ تاپ، تبلت، ساعت هوشمند) کنترل کرد. یک خانه هوشمند دستگاه های خود را از طریق اینترنت بهم متصل می کند، که عملکردهایی مانند دسترسی امنیتی به خانه، دما، روشنایی و سینمای خانگی را کنترل می کند. خانه هوشمند به عنوان اتوماسیون خانگی یا ساختمان هوشمند نیز شناخته می شود. به طور خلاصه، این بدان معنی است که فناوری موجود در خانه هوشمند شما را قادر می سازد تا از راه دور خانه خود را کنترل کنید.

یک خانه هوشمند متشکل از چندین برنامه هوشمند است. این برنامه ها در بیشتر موارد با یکدیگر در ارتباط هستند و از طریق یک نقطه مرکزی می توان به آنها دسترسی داشت. به عنوان مثال از نقاط مرکزی می توان به لپ تاپ، تبلت، تلفن های هوشمند یا سایر دستگاه های هوشمند اشاره کرد. از برنامه های هوشمند می توان برای اجرای کارهای مختلف در خانه استفاده کرد. به عنوان مثال، برنامه های هوشمند می توانند دمای خانه شما را کنترل کنند، لوازم خانگی برقی را خاموش یا روشن کنند، روشنایی را کنترل کنند یا سایر دستگاه های هوشمند مانند باربیکیو هوشمند را برنامه ریزی کنند.

یکسری از لوازم و تجهیزات خانه هوشمند را می توان برنامه ریزی نمود. به عنوان مثال با استفاده ار این تجهیزات می توان، اگر حرکتی در خانه انجام شد، از طریق یک نوتیفیکیشن به مالکان خانه هشدار دهد و یا در صورت آتش سوزی در خانه، لوازم خانگی هوشمند می تواند با آتش نشانی تماس بگیرد. این مثالها تنها برخی از وظایف بسیاری است که می تواند توسط فناوری خانه هوشمند انجام شود. در بخش بعدی، برخی از نمونه های ذکر شده در بالا را شرح خواهیم داد.

کاربردهای فناوری خانه هوشمند

بسیاری از کاربردهای فناوری خانه هوشمند را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد: آشپزخانه، حمام، راحتی بیشتر، امنیت، صاعقه و سرویس بهداشتی. ما این دسته ها را در مثال آینده نگرانه قرار خواهیم داد.

تصور کنید که در آینده در خانه هوشمند خود بیدار می شوید، خانه شما به طور خودکار تشخیص می دهد که از خواب بیدار شده اید و با برنامه صبحانه از قبل برنامه ریزی شده شروع می کنید. آب دوش شما در حال حاضر در یک درجه حرارت مناسب است، بنابراین شما می توانید بلافاصله وارد حمام شوید. پس از دوش گرفتن می توانید لباس خود را برای طول روز بردارید، لباس هایی که اوایل هفته از کمد هوشمند خود تهیه کرده اید. وقتی به طبقه پایین می روید قهوه شما آماده می شود و در حال حاضر در فنجانی که از دستگاه قهوه ساز هوشمند شما می آید ریخته می شود.

علاوه بر این، نان تست شما از قبل تمیز و آماده مصرف خواهد شد. بعد از اتمام صبحانه، یخچال هوشمند تشخیص می دهد که موجودی برخی کالاها بعد از صبحانه کم شده اند و کالاهایی را در لیست خرید شما قرار می دهد. خانه شما هنگام خروج شما از خانه به طور خودکار این موضوع را تشخیص می دهد و درها را قفل می کند، سیستم امنیتی را درگیر می کند و چراغ ها را خاموش می کند. در طول روز ، شما می توانید از راه دور خانه هوشمند خود را کنترل کرده و هر زمان که لازم باشد از طریق وب کم حیوانات خانگی خود را چک کنید.

هنگام ترک کار، آشپزخانه هوشمند شما می تواند پخت شام را برای شما تدارک دیده و قبل از رسیدن شما به خانه شام را برای شما آماده کند. این نمونه ای از قابلیت هایی است که خانه های هوشمند می توانند در آینده برای کاربران خود فراهم کنند.

در بخش بعدی، ما توضیح خواهیم داد که چگونه خانه های هوشمند می توانند با کمک به سالمندان به طور مستقل در خانه های خود از جمعیت در حال پیر شدن حمایت کنند. این بدان معنی است که افراد مسن می توانند مدت بیشتری در خانه های خود بمانند و نیازی به انتقال به خانه سالمندان ندارند. این برنامه یکی از معدود برنامه های کاربردی خانه های هوشمند در آینده است. بخشهای زیر این مقاله به خانه های هوشمند برای سالمندان خواهد پرداخت.

آینده خانه های هوشمند

در چند سال گذشته تحولات زیادی در حوزه خانه های هوشمند ایجاد شده است که بر مراقبت های بهداشتی تمرکز دارند. یکی از چشم اندازهای آینده در مورد خانه های هوشمند که در مقاله ای توسط چان و همکاران او در سال 2009 ذکر شده است، خانه های هوشمند بخشی از یک شبکه بهداشت و درمان مستقر در خانه می شوند. خدمات بهداشتی و درمانی خانگی به طور سنتی برای انتقال داده های یک بیمار به بیمارستان ها طراحی می شود.

این سرویس اطلاعات مربوط به سلامت بیماران را نشان می دهد. می توانید به مواردی مانند فشار خون، دمای بدن یا ضربان قلب/نبض اشاره نمایید. بیمارستان می تواند از این داده ها برای ایجاد داده های شخصی برای هشدار به خانواده یا ارائه دهندگان خدمات ایمنی در صورت بروز عوارض جانبی استفاده کند. خانه های هوشمند می توانند در آینده به بخشی از سیستم بهداشت و درمان خانگی تبدیل شوند. نویسندگان در مقاله ذکر کردند که عملکردهای این سیستم یکپارچه از موارد زیر تشکیل شده است:

 

  • متخصصین بهداشتی مستقر در بیمارستان که از طریق مشاوره تلفنی و ویزیت های مجازی فعالیت می کنند.
  • دستگاههایی با قابلیت تجزیه و تحلیل یکپارچه، پشتیبانی برای تصمیم گیری و تشخیص، بهبود دسترسی به خدمات بهداشتی و بهینه سازی استفاده از منابع برای بیماران پر خطر.
  • مدیریت مبتنی بر بیمارستان فقط برای بیماری حاد یا تحقیقات که نمی تواند در خانه انجام شود.
  • بیماران با کمک متخصصان بهداشتی که در خانه مراقبت می شوند (بعد از عمل، شیمی درمانی، آسم، بیماری انسداد ریوی مزمن، دیابت و غیره).

 

اینها تنها نمونه هایی از فرصتهای زیادی است که یک سیستم یکپارچه می تواند فراهم کند.

این مقاله در سال 2009 نوشته شده است و از آن زمان اتوماسیون خانه برای سالمندان در خانه های سالمندان و افراد معلول بیشتر و بیشتر حفظ می شود تا استقلال و ایمنی آنها حفظ شود. خانه های هوشمند امکان مستقل ماندن برای سالمندان را فراهم می کند و باعث می شود در خانه های خود احساس راحتی بیشتری داشته باشند. اکنون، انواع مختلفی از سیستم های کمکی وجود دارد که تمرکز آنها بر حمایت از این افراد است. برخی از این مثالها عبارتند از: ویژگیهای امنیتی، پیشگیری از سقوط و هشدارها.

در بخش بعدی ما به زودی به چالش های مربوط به خانه های هوشمند خواهیم پرداخت.

چالش ها

یکی از بزرگترین مشکلات پشتیبانی خانه های هوشمند از سالمندان، کاربرپسند بودن آنها است. کارکردن دستگاه های الکترونیکی برای آنها اغلب دشوار است و از آنجا که این دستگاه ها برای سلامتی آنها مهم هستند، بنابراین لازم است بتوانند با این وسایل به راحتی کار نمایند. مشکل دوم هزینه این سیستم ها است. نصب سیستم ها در هر خانه بسیار گران خواهد بود. این نمونه از چالش ها، در میان بسیاری موارد دیگر، باید در طول توسعه بیشتر خانه های هوشمند مورد توجه قرار گیرند. مشکل دیگر مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی در دنیای اینترنت اشیا است.

مقاله "آینده خانه های هوشمند" توسط تیم نویسندگان خانه هوشمند پاردیک از سایت www.ithappens.nu گردآوری و ترجمه شده است. ممکن است نحوه ترجمه آن در بعضی قسمت ها دچار اشکال باشد. خرسند خواهیم شد در صورت وجود این مشکل آن را با ما در میان بگذارید.


کد مقاله: pa-ar-025

نظرات بازدیدکنندگان