همه چیز راجع به اینترکام های R29

همه چیز راجع به اینترکام های R29

تو این مقاله میخواهیم در مورد اینترکام‌های سری R29 صحبت کنیم. حتما بعضی از شما دوستان با این اینترکام و قابلیت‌های اون آشنایی دارید و در پروژه‌هاتون استفاده کردین خب کمپانی آکووکس این مدل اینترکام‌ها رو در پنج مدل مختلف با امکانات متفاوت به بازار عرضه کرده که انواع اون به شکل زیر هست:

خب همونطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید در ردیف اول ما R29S رو داریم که مدل استاندارد با حداقل امکانات و مدل اقتصادی این محصول هست. اول بریم سراغ مشخصات فنی این محصولات و در کنارش مواردی که نیاز به شرح دارند رو بهتون توضیح بدم

خب دوستان جنس بدنه این سری از آلومینیوم هست و خیلی شیک طراحی شده، همه مدل‌ها دارای RAM 2 گیگ و  ROM 16 گیگ هستند و دارای سیستم عامل اندروید نسخه 5.1، در تمامی مدل‌ها نوع صفحه نمایش از نوع IPS و 7 اینچ هست، رزولوشن صفحه نمایش HD (1280*800p)، زاویه دید صفحه نمایش تا 120 درجه Wide هست و یک تاچ خازنی 7 اینچ هم بر روی صفحه نمایش قرار داره.

 تمام این پنل‌ها دارای دوربین 3 مگا پیکسلی هستند که فقط در سری S تک دوربین هست و در باقی مدل‌ها دوربین کمکی 1 مگاپیکسلی هم به پنل اضافه شده که به منظور جلوگیری از جعل و فریب تصویر یا ویدیو جهت ورود به محل تعبیه شده است. دوربین دارای سنسور تصویر از نوع CMOS و 1.3” می‌باشد (سنسورهای CCD دارای خروجی تصویر آنالوگ و نوع CMOS خروجی دیجیتال (0 و 1) دارند).

همچنین در کنار دوربین اصلی یک سنسور مادون قرمز و یک سنسور نور جهت دید در شب تهیه شده است.

ماکزیمم ریت انتقال تصویر هم p1080 و 25 فریم بر ثانیه هست و خروجی تصویری تا رزولوشن 1920x1080p به شما ارائه میدهد (از رزولوشن های QCIF , QVGA , CIF , VGA , 4CIF, 720p  همپشتیبانی میکند).

 کدک‌های تصویر هم H.264 و MJPEG هست که بصورت دیفالت روی H.264 است.

 

همچنین از دو پروتکل معروف RTSP و ONVIF جهت انتقال تصویر استفاده میکنند که پروتکل onvif جهت استفاده در سیستم‌های حفاظتی و در NVRها میتونین تصاویر دوربین پنل‌ها رو داشته باشید.

علاوه بر آن motion سنسور نیز در تمامی مدل‌ها جهت دیتکت و تشخیص حرکات مشکوک وجود داره.

که شما میتونید حتی برای این حرکات action تعریف کنید که مثلا اگر حرکتی رو سنس کرد یک اتفاق بیافته مثلا بیاد عکس بگیره و ارسال کنه به ایمیل یا یک FTP Server و یا حتی یک  http command بفرسته و یا یک sip call یا direct ip call بگیره مثلا به نگهبانی. 

پشتیبانی از SIP v1(RFC2543) و SIP v2(RFC3261) و کدک‌های صدا G.711a,G711u,G729 و همچنین قابلیت Echo cancellation که با پردازش از اکو شدن صدا جلوگیری میکند و همچنین noise cancellation که با حذف نویز محیط سبب افزایش کیفیت صدا در مکالمات میشود.

در بعضی از این مدل‌ها مثل سری S دارای PBX داخلی هستند که میتونید بعنوان SIP server ازش استفاده کنید اما همونطور که میدونید چون دیوایس ریسور محدودی داره و برای اجرای برنامه‌های خودش نیاز به رم و CPU داره برای همین اگر تعداد دیوایس‌های پروژه زیاد هست بهتره از این امکان استفاده نکنید و یک سیپ سرور نرم افزاری و یا سخت افزاری مجزا داشته باشید.

در مدل S یا استاندارد چیپ بلوتوث وجود ندارد ولی در مدل‌های دیگر این چیپ تعبیه شده است.

همچنین تمامی پنل‌ها دارای پورت Wiegand و RS485 می‌باشند که همونطور که میدونید از پورت Wiegand برای اتصال انواع ریدرها مثل آنتن‌های UHF (که برای این مورد سعی میکنم یک ویدیو مجزا از نحوه عملکردش براتون تهیه کنم) و یا ماژول‌های اثر انگشت و یا اسکن عنبیه چشم و یا موارد دیگه استفاده کنید از پورت RS485 هم یکی از مواردی که میتونم بهش اشاره کنم اتصال اون به بردکنترل آسانسور هست که جدیدا برای راحتی کار از بردهای EC32 استفاده میشه چون ممکنه برد آسانسور تولید داخل باشه و با سیستم compatible نباشه در خصوص برد رله EC32 در یک مقاله جدا توضیح خواهم داد.

در کنار این ترمینال‌ها شما 3 ورودی جهت کنترل رله‌ها برای زمانی که شخص از محل میخواد خارج بشه دارین که میتونید از کلیدهای معمولی زنگی و یا proximity sensorها استفاده کنید(سنسور مجاورتی).

از نظر امنیتی هم روی پنل‌ها Tamper Alarm رو دارید که با Gravity sensor که بر روی اون تعبیه شده میتونید میزان حساسیت اش رو هم مشخص کنید این قابلیت برای این هست که زمانی شخصی بخواد پنل رو به سرقت ببره (با ضربه و یا از جا کندن) با صدای آژیر به شما هشدار میده.

در همه مدل‌ها کارت ریدر RF وجود داره که از دو فرکانس 13.56 مگاهرتز و 125 کیلوهرتز پشتیبانی میکنند در خصوص رله‌ها در تمامی مدل‌ها 3 عدد رله وجود دارد .

همه دیوایس‌های این سری دارای پورت POE هستند که خودش مزیت هست و میتونید دیتا و تغذیه رو با همون کابل شبکه انتقال بدین و در صورتی که در پروژه از سوییچ POE استفاده نکردید میتونید از کانکتور تغذیه 12 ولت استفاده کنید لازم به ذکر هست که استاندارد پورت اترنت 802.3af هست و از سرعت 10/100Mbps پشتیبانی میکنند.

پروتکل‌های شبکه‌ای که پنل‌ها ساپورت میکنند هم به شرح زیر هست:

IPv4, HTTP, HTTPS, FTP, SNMP, DNS, NTP, RTSP, RTP, TCP, UDP, ICMP, DHCP, ARP

از نظر درجه حفاظت همه پنل ها دارای استاندارد IP65 (ضدآب و ضد گردوخاک هستند) و همچنین دارای استاندارد IK06 هستند (بجز مدل R29CB) در جدول زیر میتونید جدول استاندارد IK رو مشاهده کنید.

از نظر بحث رطوبت بین 10 تا 90 درصد و دمای کاری هم بین -20 تا 55+ میتونن بصورت نرمال و بدون مشکل کار بکنند.

دوستان روی پنل‌ها یکسری قابلیت قرار داره جهت اکسس و دادن مجوز به یوزر یا کاربر برای ورود به اون ساختمون یا اداره و یا هر محلی که پنل نصب شده هست که در ذیل بهشون اشاره میکنم:

  1.         امکان ورود بوسیله تشخیص چهره و ماسک
  2.         امکان ورود بوسیله کارتRF  (13.56Mhz , 125Khz)
  3.         امکان ورود بوسیله NFC
  4.         امکان ورود بوسیله Bluetooth ( بغیر از مدل R29S )
  5.         امکان ورود بوسیلهاسکن QR code
  6.         امکان ورود بوسیله PIN code
  7.         امکان ورود بوسیله موبایل Application ( در صورت استفاده از سرویس cloud )
  8.         امکان ورود بوسیله Mask detection  و Body Temperature (فقط در مدل R29CB)
  9.         امکان ورود بوسیله حسگر اثر انگشت ( فقط در مدل R29CT)

در ویدیوهای زیر میتونید تمامی حالت های بالا رو ملاحظه کنید:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نویسنده: مهندس امیر شفیع زاده کارشناس فنی تیم پاردیک

نظرات بازدیدکنندگان