Core Smart home

Core Smart home

در مقالات قبلی به صورت مختصر ، در رابطه با پروتکل و استاندارد  KNX آشنا شدیم. در این مقاله می خواهیم با هم به سراغ محصولات کمپانی  Core Smart Home، که در اینجا به طور خلاصه Core می گوییم ، برویم. این کمپانی تاچ پنل های هوشمند در سایزهای 7 اینچ و 10 اینچ در تمام سری های TOUCH Sو TOUCH S LITE  و Eclipse به بازار عرضه کرده است که راه کار بسیار خوبی برای استفاده این محصولات در پروژه های KNX هستند زیرا هم می تواند به کابلKNX  Bus  وصل شود و تمام دیوایس های KNX را از  طریق این تاچ پنل کنترل کند و هم می تواند با استفاده از اپلیکیشن Core Mobile که مخصوص محصولات Core است به تمامی دیوایس های KNX خانه یا ساختمان هوشمند از طریق کلود و در هر جایی از جهان از طریق گوشی هوشمند دسترسی دهند. در ادامه قصد داریم به سراغ اپلیکیشن Core Mobile برویم ، در رابطه با مزایا و قابلیت های تاچ پنل های Core بیشتر صحبت کنیم و در آخر هم  به مختصری از تاریخچه کمپانی Core و اهداف این کمپانی بپردازیم.

Core Mobile App

برنامه Core Mobile طراحی شده است تا تجربه ای کاملاً هوشمندانه و راحت را از خانه هوشمند در هر نقطه از جهان ارائه دهد. می توانید این اپلیکشن را از Google play برای گوش های سیستم عامل Android و از App Store برای گوشی های سیستم عامل IOS دانلود و نصب کنید.

 

صفحه اصلی Core Mobile App طراحی شده است برای تجسم وضعیت خانه و کنترل دیوایس ها شما به محض اینکه اپلیکیشن روشن شود ، برنامه تمام دستگاه ها به طور کارآمد عمل می کنند.

Core Mobile به گونه ای طراحی شده است که صد ها دستگاه را کنترل می کند ، بنابراین می توانید دستگاه ها را در اتاق ها حرکت داده و بر اساس دسته بندی ، دستگاه ها را در هر اتاق به راحتی تنظیم کنید.

 

پنل های هوشمند اصلی به شما این امکان را می دهد که وقتی در خانه نیستید به بازدید کنندگان درب منزل پاسخ دهید. با استفاده از ویژگی Call on the Mobile ، پنل هوشمند Core تماس های داخلی را با Core Mobile App با زمان های مختلف از پیش تعیین شده برای حالت های مختلف امنیتی ارسال می کند.

کنترل از راه دور سیستم امنیتی

می توانید وضعیت سنسورها را مشاهده کرده و سیستم را از راه دور فعال یا غیر فعال کنید. همچنین در صورت بروز هرگونه نقض امنیتی به شما اطلاع داده می شود. و همچنین می توانید دوربین های نظارتی را مشاهده کنید تا از وضعیت حال حاضر مطلع شده و بتوانید به راحتی محیط مورد نظر خود را مانیتور کنید.

 

اتصال از راه دور ایمن از طریق کلود

به لطف فناوری های پیشرفته کلود ، ارتباطات بین Core Mobile App وتاچ پنل ها و تمام گذرواژه ها رمزگذاری شده و  حریم خصوصی و داده های شما محفوظ است و خانه شما در برابر هکرها محافظت می شود.

 

 

 

حال که با اپلیکیشن Core Mobile آشنا شدیم و قابلیت ها و مزایای آن را بررسی کردیم با هم سراغ خود پنل های Core می رویم تا با قابلیت ها و مزایای آن هم آشنا شوم.

در زیر قابلیت ها و مزایای تاچ پنل های KNX کمپانی Core را بیان می کنیم:

 

-         روشن/خاموش و دیم کردن روشنایی ها

در گذشته ، درهر اتاق حداقل یک چراغ و یک کلید وجود داشت. اما امروزه اجزای روشنایی دارای ویژگی های زیادی مانند دیم کردن و گزینه نورهای رنگی (RGB)  هستند. با استفاده ازتاچ پنل های Core می توانید تمام عملکرد روشنایی محیط را متناسب با روحیه خود کنترل کنید.

-         ادغام با فناوری های مختلف

پنل های لمسی Core نه تنها نور را با سیستم های KNX بلکه Modbus و Philips Hue را نیز به طور مستقیم کنترل می کند ، این باعث می شود کنترل محیط بدون مرز در خانه شما ایجاد شود.

  

-         کنترل پرده ها

شما می توانید پرده ها و میزان روشنایی نور خورشید را از طریق تاچ پنل و یا به صورت خودکار کنترل کنید و بسته به سلیقه خود از نور  خورشید بهره ببرید.

همچنین شما می توانید در هر دو حالت عمودی و افقی و همچنین وضعیت اسلت پرده ها را هم کنترل کنید تا حداکثر راحتی و نور طبیعی را در خانه خود داشته باشید.

 

-         کنترل دمای محیط

همیشه  می توانید دمای مناسب را در طیف وسیعی برای راحتی خود از روی پنل های Core  کنترل می کند همچنین می توانید ترموستات از پروتکل های مختلف ، ترموستات فن کویل ، ترموستات های تهویه مطبوع و ترموستات های گرمایش را کنترل کرده تا دمای مناسب را در منزل خود تأمین کنید.

با تاچ پنل های Coreدسترسی کامل به عملکردهای ترموستات با رابط کاربری آسان خواهید داشت. همچنین می توانید کنترل دما ، کنترل سرعت فن و کنترل حالت عملیات ، را به راحتی انجام دهید.

 

-         ایمنی و امنیت

پنل های لمسی Core امنیت خانه شما را در صورت سرقت ، بلا های طبیعی مثل آتش سوزی یا سیل تضمین می کند. با استفاده از ورودی های یکپارچه و سنسورهای KNX ، Core همیشه خانه شما را ایمن نگه می دارد.

پنل های لمسی Core سیستم های امنیتی را با دستگاه های هوشمند ادغام می کنند ، بنابراین راه حل فوری برای هرگونه تخلف ارائه می دهد. مثلا زمانی که سنسور دود در خانه شما دود را تشخیص می دهد ، می تواند کرکره های خانه را باز کرده چراغ ها چشمک زن را فعال و شیر گاز را ببندد. و Core Mobile App می تواند هرگونه وضعیت حسگر هشدار فعال شده را از خانه دریافت کند و از طریق اعلان بر روی گوشی هوشمند به شما اطلاع دهد.

 

-         تماشای نمای دوربین مستقیم

با پنل های Core  می توانید از بازدید کنندگان خود استقبال کنید و با صدای شفاف ، تماس های ویدئویی دو طرفه از میهمانان خود استقبال کنید ، در زمانی که در خانه باشید و یا در خانه نباشید.

 

-         صفحه داخلی دارای فناوری SIP

پنل های لمسی Core پنل های داخلی مناسب برای خانه های یک خانواده ، ویلا ، محل اقامت یا برج اداری هستند.

استفاده از فناوری IP و پروتکل SIP ارتباط قوی ، تماس های تصویری با وضوح بالا و سازگاری با رایج ترین Intercom ها در سراسر جهان را فراهم می کند.

همچنین پنل های لمسی Core دارای اتصال شبکه دوگانه هستند که شبکه های خانه و ساختمان را در پروژه های ساختمان بزرگ جدا می کند. به این ترتیب ، شبکه ای برای ارتباطات داخلی استفاده می شود ، بنابراین یک اتصال قوی برای چندین تماس اینترکام به طور هم زمان فراهم می کند. لازم به ذکر است که تاچ پنل های Core با اینترکام های Akuvox کاملا هماهنگ و یکپارچه عمل می کند. نحوه عملکرد اینترکام ها با پنل های Core  به صورت زیر می باشد.

بدین ترتیب همیشه در خانه و یا هر کجا که هستید با Core Mobile App ، دیگر بازدیدکنندگان یا بسته های خود را از دست نمی دهید. بازدیدکنندگان درب منزل خود را فورا از طریق Core Mobile App می توانیدپاسخ دهید ، حال چه در خانه خود باشید یا چه در آن سوی جهان باشید ، فرقی ندارد.

در قدم اول بازدید کننده درخواست تماس می دهد.

از طریق SIP داخلی اینترکام تماس صورت می گیرد.

باید سازگاری SIP با تلفن همراه و اینترکام بررسی شود.

 

در قدم دوم تاچ پنل Core در زمان مورد نظر             

می تواند تماس را از اینترکام دریافت کند وبه تماس پاسخ دهد.           

 

درقدم سوم ، در صورتی که تاچ پنل Core به تماس گرفته شده پاسخ  ندهد ،

تماس به تلفن همراه هوشمند شما انتقال پیدا می کند.

-          یک پارچه سازی IoT بدون مرزبا سیستم های KNX

پنل های Core، یکgatewayبین سیستم های KNX و IOT می باشد کهنیاز به سخت افزار یا نرم افزار اضافی ندارد.

ادغام IFTTT به صورت خودکار با سیستم KNX و IoT World توسط تاچ پنل های Core  و گزینه های جدید برای اجرای هوشمند خانه شما  انجام می شود و با استفاده از اصل IFTTT ، می توانید برنامه ها ، خدمات و دنیای اینترنت اشیا را پیوند دهید.

-         پنل های لمسی Core و Amazon Alexa

جالب ترین راه برای کنترل خانه هوشمند شما استفاده از دستیار صوتی است ، شما می توانید Core Smart Home را از این طریق کنترل کنید و با دستورات صوتی به دستگاه های آمازون فرمان دهید. بین محصولات Core و دستگاه های Amazon Alexa هماهنگی کامل وجود دارد.

 

-         پنل های لمسی Core و Google Assistant

با دستیار صوتی  Google Assistant و Google Home هم می توانید سناریوها و دستگاه های اصلی را کنترل کنید.

-         پنل های لمسی Core و Siri

با دستیارصوتی Siri هم می توانید سناریوها و دستگاه های اصلی را کنترل کنید.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نویسنده: مهندس پدرام حسینی کارشناس فنی تیم پاردیک

نظرات بازدیدکنندگان